IMG-20130714-WA0000

Si passeu passejant per l’entrada principal del Pai de Mercadona, la que mira cap a Sagunt, podreu vore un cartell menudet en roig amb l’escut del nostre Ajuntament en el que es pot llegir: “Horario de apertura al público de 9 a 18 h.”

Eixa és tota la publicitat que ha fet l’equip de govern per a que tots els veïns i veïnes sapiguem que ja podem anar a passejar pels jardins que són de tots nosaltres, però que només podrem gaudir 9 hores al dia.

Si fem memòria, en desembre de 2010, en un Ple Extraordinari i Urgent l’Ajuntament d’Albalat dels Sorells va aprovar, amb els únics vots del PP, la creació d’una Entitat Urbanística de Conservació en el PAI que ha urbanitzat MERCADONA. La creació d’esta entitat suposa que com a mínim durant 40 anys MERCADONA gestionarà, farà i desfarà com crega convenient, ja que la mercantil, té el 100% de les participacions en l’Entitat de Conservació. Això és el que el PP va aprovar, el PP ni tan sols va proposar que l’Ajuntament es quedara amb un percentatge de participació per poder decidir i informar-se sobre els temes d’eixa zona.

El PP ens va vendre que esta entitat de conservació es feia per a un millor manteniment de les obres i la seua protecció. L’argument de l’equip de govern per a crear esta entitat és que Mercadona assumirà les despeses de manteniment de les zones comuns, jardins, mobiliari públic i carrers.

Però la realitat és que esta entitat era el pas previ per a justificar tancar una zona del poble i semi-privatitzar-la. I ara tenim la confirmació d’allò que vam dir fa 3 anys. De 24 hores que té un dia, els veïns i veïnes d’Albalat només podran accedir als parcs durant 9 hores. Segurament les que el Consell Rector, designat per Mercadona, ha decidit que podem gaudir. Cal recordar que les zones verdes són propietat del poble, per tant, de cadascú dels veïns i veïnes d’Albalat, però és Mercadona qui decideix quan i en quines condicions podem anar a fer-los una visita.

DSC_1129

És evident i comprensible que MERCADONA defense els seus interessos i prenga les decisions en eixe camí. El que no és comprensible és l’actitud del PP d’Albalat, que al nostre entendre, no defensa com cal els interessos del nostre poble. Quina contraprestació tenim els veïns i veïnes d’Albalat per a que cedim la gestió d’eixa zona del poble?

Des de COMPROMÍS continuem pensant que si Mercadona necessitava per seguretat, per imatge o per les raons que foren disposar de tots els metres d’eixa zona, es podia haver pactat una altra solució més beneficiosa per a tots, com per exemple que Mercadona adquirira alguna parcel·la dins del poble per a fer un parc públic.