Per fi, Albalat ja té Trobada! Hem hagut d’esperar un govern progressista i valencianista per tal de fer efectiu una de les aspiracions de gran part de la comunitat educativa de la nostra comarca: aconseguir que Albalat, després de 30 anys, tinga el privilegi d’organitzar una Trobada d’Escoles en Valencià.

Des de Compromís per Albalat celebrem que el CP El Castell, amb la inestimable col·laboració de l’AMPA i l’Excm. Ajuntament, s’haja implicat en l’organització d’aquest magne event, que tindrà lloc el dia 2 d’abril de 2017 i que es calcula que congregarà vora 10.000 persones (nombre d’assistents que va reunir la Trobada del Puig de 2016), amb les innegables repercussions econòmiques que se’n deriven.

I què és una Trobada? Doncs bé, la Coordinadora pel Valencià de l’Horta Nord, dins d’Escola Valenciana —entitat sense ànim de lucre— organitza des de fa 30 anys trobades als diferents pobles de la comarca per promocionar el valencià a l’ensenyament i, en general, a tots els àmbits de la societat. Serà un dia lúdic i reivindicatiu alhora, en el qual les diferents escoles i instituts de la comarca s’aplegaran al nostre poble i passarem junts el dia gaudint de la gran cercavila, les dansades, els tallers infantils, les exposicions, les representacions, els concerts i els dinars de germanor, sempre amb els xiquets i les xiquetes com a protagonistes.
Evidentment, als organitzadors de les Trobades, així com a nosaltres per donar-los la benvinguda, ens plouran les habituals acusacions de fer política amb la llengua o de manipular els xiquets. Podran dir el que vulguen. No ens importa. Perquè som un poble en moviment, orgullós de ser valencià i de tindre una llengua sense fronteres i no ens aturarà ningú. A més, a pràcticament tots els municipis de l’Horta Nord amb escola, se n’han fet, i sota els governs municipals del PP i del PSOE, ja que no són els ajuntaments qui les organitzen, sinó la societat civil. En tot cas, els ajuntaments ajuden i col·laboren, conscients que és un valor afegit per al poble i per als seus comerços. I el nostre ajuntament, com no podia ser d’una altra manera, així ho farà.