Últimament estem veient com està canviant la societat civil. La gent vol participar, ajudar, col·laborar, i ara sap que pot. El poble estava adormit?? o ens havien adormit?? Els interessava que estiguérem a casa, que no actuàrem, que no pensàrem, que no llegírem. No teníem capacitat d´opinar, les coses arribaven fetes i tancades…. no existia la participació ciutadana. Per a l´activitat política és molt còmode tindre una societat plana, que no actue, que no tinga iniciatives… i, més encara, que pense que tindre-les és impossible, que per a això ja estan ells.

Però volguérem el canvi i, com a individus, volguérem fer un pas endavant, eixir al carrer, prendre iniciatives, tindre idees i compartir-les. Això fa que estem activant la societat, estem activant-nos. Perquè hi ha molt per fer, molt, i podem fer-ho. Ara la ciutadania, i el poble en conjunt, és important per a fer política, per a créixer com a societat.

I ací és on el Tercer Sector té un paper clau. Dins d´ell, el VOLUNTARIAT és protagonista. Últimament estem veient activitats al poble que necessiten d´ajuda desinteressada per part del veïnat, com ara les curses esportives, l’arbre de Nadal, les activitats culturals, i d’altres que vindran. De voluntariat, n’hi ha, però si volem optimitzar recursos cal tindre una bona base de dades amb les persones que volen ser voluntàries, amb les seues capacitats, els seus interessos, i, al mateix temps, cal que les associacions i les entitats que necessiten de voluntariat sàpiguen exactament quin tipus de voluntariat volen. Així tot el poble guanya. Per a fer bé això cal tindre una OFICINA DE VOLUNTARIAT que centralitze i servisca de dinamitzadora de recursos perquè tota activitat o acció que precise de voluntariat tinga on acudir i puga comptar amb gent que tinga el perfil que busca.