Molt s’ha parlat del perquè els resultats de les eleccions a l’estat espanyol són els que són i el partit més votat és el que és. Les xarxes socials bullen en comentaris, dibuixos còmics a favor i en contra dels resultats i de l’actual govern de Madrid.
Partint de la base que per justificar uns determinats resultats electorals, entenc que és un error culpar als qui voten majoritàriament a un partit, ja que cadascú tenim les nostres raons per triar quin partit i quines persones volem que ens representen en les diferents institucions i la lògica i prioritats de cadascú obeeixen a distints criteris, m’agradaria plantejar el següent:
Si l’objectiu és canviar eixa tendència de vot, i jo vull canviar-la, no hem de tirar les culpes als altres, hem de girar-nos cap a nosaltres mateixa i replantejar-se les preguntes: què estem fent? O, què no estem fent per canviar eixa tendència?
Un factor important que s’utilitza per mantindre el vot, és la por, i la por com a arma electoral pot ser un potent aliat de qui vol utilitzar-la. Tinc la percepció que hi ha molta gent que no vol que hi haja canvis per por a que puguen empitjorar la seua situació, sobretot econòmica. Això podria explicar que una part de la societat continue confiant en l’actual govern de l’estat.
Què es pot fer per véncer eixa por? Pense que el camí està en treballar i demostrar que hi ha una alternativa millor. I crec que això és el que s’està fent. A molts pobles i ciutats del nostre estirat país van haver canvis de govern en les eleccions de 2015. Ara estem governant altres i tenim l’oportunitat de demostrar a tota la ciutadania que som capaços de fer-ho millor, que tenim noves idees i formes de gestionar i hem vingut amb voluntat de servei i no de servir-se.
Per ficar un exemple recorde que els primers mesos de la legislatura es va utilitzar la por contra els nous governs locals i de la Generalitat. Que faran açò!!! Que faran allò!!! Ara, des de la perspectiva d’un any i mig de governs de canvi, la ciutadania ha percebut que aquella por que els van ficar al cos era falsa, interessada i fruit de la pèrdua de la majoria absoluta i del control de les institucions.
A Albalat dels Sorells també es va fer ús de la por, però en aquest temps del nou govern, els veïns i veïnes estan perdent la por, veuen que la cosa funciona, que no han perdut res, al contrari es fan més activitats, es donen més serveis, s’està donant suport als serveis socials, a l’educació, s’han fet borses de treball i s’està contractant gent desocupada, s’han iniciat obres i s’han programat moltes altres més…
Els nous governs encara tenim més de mitja legislatura per continuar treballant i demostrar del que som capaços. Una part important de la societat ja va canviar al 2015, ara hem de continuar treballant perquè els que encara no ho han fet, vencen la por.