És evident que tothom té dret a dir la seua, que tothom pot criticar i donar la seua versió de la gestió municipal. Inclús es pot tindre dret a aprofitar un text destinat a felicitar les festes a tot el veïnat d’Albalat per fer pamfletisme del barat. Però alló que no es pot permetre de cap de les maneres és que un partit, per voler fer mal als seus rivals polítics, difame a una veïna i l’associació a la qual representa, i ho faça en un medi i d’una manera que dita persona i associació no tenen possibilitat de defensar-se.

Ja tinguérem oportunitat de veure al portaveu del PP al darrer ple municipal com acusava a Compromís de simpatitzants del terrorisme etarra sense cap prova ni argument, evidència de la categoria moral del personatge. Tingué que retractar-se en el mateix ple.

Ara no tenen altra idea que aprofitar el FARO, per acusar a la presidenta de l’AMPA del col·legi d’Albalat d’un complot per propiciar el canvi en la direcció del centre escolar, seguint les directrius del nostre partit. Cert és que dita persona és militant de la nostra coalició; també és cert que figurava en les llistes electorals les darreres eleccions locals -mai s’ha amagat-, com igual de cert és que exercís de presidenta de l’AMPA perquè així ho van decidir les mares i pares que conformen dita associació. I tampoc podem oblidar que, des de l’AMPA, ja col·laborava fent activitats quan estava el PP a l’Ajuntament; ha estat col·laborant i fent activitats amb l’equip que ha estat al càrrec del col·legi fins ara. I continua fent-ho. Res ha canviat respecte al treball de dita associació.

Parla el PP de politització de l’escola. I ho diu un grup polític que no ha mostrat el més mínim interés per allò que ha succeït. Si l’hagueren tingut, s’haurien informat del procediment que s’ha seguit. I així sabrien que el projecte defés per l’anterior equip directiu del col·legi passà per tres comissions: el claustre de mestres de l’escola, el Consell Escolar i una Comissió Externa establida per Conselleria. I no va rebre el recolzament de cap d’elles. Considerar que l’AMPA del col·legi d’Albalat i la seua presidenta tenen capacitat per influir en tot aquest procés és posar en dubte un procediment legalment establert on participa tota la comunitat educativa (famílies, docents i administració). És un exercici d’ignorància molt notable.

I la ignorància, com sabem, és molt atrevida. Perquè si el PP haguera mostrat interés pel procés, haurien intentat informar-se respecte al projecte presentat per l’anterior direcció. I haurien advertit que entre les persones que conformaven el nucli del projecte hi ha mestres que no sols són militants de la nostra coalició, sinó també que exercixen de regidors en pobles veïns al nostre. Vaja maniobra de Compromís que vol tombar un projecte on participen militants destacats de la pròpia coalició!! Ara ja no és ignorància, ara ja parlem de fer el ridícul.

El nostre col·lectiu sempre ha cregut i ha respectat la independència de la comunitat educativa, incloent-hi l’AMPA, sense qüestionar mai a ninguna de totes les persones que han passat per la seua junta al llarg de tots els seus anys d’història. L’educació dels nostres fills i filles és massa important com per permetre que ningú vullga fer d’ella una arma política.

Creiem que la nostra companya està fent un magnífic treball com a presidenta de dita associació. Sabem de la il·lusió, les ganes de treballar i l’empenta que posa permanentment. Des d’ací volem fer públic el nostre absolut suport davant les difamacions sense trellat que ha llançat el PP en contra d’ella.

Perquè, senyors del PP, són vostés -i qui ha dictat les línies del FARO- qui volen polititzar l’escola del poble. Són vostés qui, a falta de poder presentar propostes i davant l’absència d’idees constructives, volen utilitzar un fet normal dins la dinàmica d’una escola (el canvi d’equip de direcció) per atacar als seus rivals polítics. I tornem a repetir-ho, ho fan de la manera més rastrera que puga fer-se: difamant a una persona i una associació alienes a les activitats polítiques de l’Ajuntament.

Poques vegades es pot caure més baix!